Stipendiat i pedagogikk Steffen Egge Frøyhov ved Universitetet i Innlandet er ikke så bekymret for studenters KI-bruk.

– Hjemmeeksamen kan ha en frigjørende og sosialt utjevnende funksjon

Forsker Steffen Egge Frøyhov ved Universitetet i Innlandet er ikke bekymret for bruk av KI.

Publisert Sist oppdatert

Stipendiat Steffen Egge Frøyhov underviser i pedagogikk ved Universitetet i Innlandet. Han forsker på og underviser i hvordan digital teknologi kan påvirke vår bevissthetsdannelse og vårt forhold til læring og hverandre. Egge Frøyhov har lest både intervjuet og debattinnlegget med Hedda Hassel Mørch i Minerva der Mørch argumenterte for gjeninnføring av skoleeksamen på grunn av den utstrakte KI-bruken ved hjemmeeksamen.

Egge Frøyhov roser Mørch for å ha bidratt til å løfte tematikken med KI i høyere utdanning.

– Jeg er enig i at KI-bruk, og da hovedsakelig store språkmodeller og generative samtaleroboter, har skapt nye og store endringer for oss i høyere utdanning.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS