Stipendiat i pedagogikk Steffen Egge Frøyhov ved Universitetet i Innlandet er ikke så bekymret for studenters KI-bruk.
Foto: privat
– Hjemmeeksamen kan ha en frigjørende og sosialt utjevnende funksjon
Forsker Steffen Egge Frøyhov ved Universitetet i Innlandet er ikke bekymret for bruk av KI.
Stipendiat Steffen Egge Frøyhov underviser i pedagogikk ved Universitetet i Innlandet. Han forsker på og underviser i hvordan digital teknologi kan påvirke vår bevissthetsdannelse og vårt forhold til læring og hverandre. Egge Frøyhov har lest både intervjuet og debattinnlegget med Hedda Hassel Mørch i Minerva der Mørch argumenterte for gjeninnføring av skoleeksamen på grunn av den utstrakte KI-bruken ved hjemmeeksamen.
Egge Frøyhov roser Mørch for å ha bidratt til å løfte tematikken med KI i høyere utdanning.
– Jeg er enig i at KI-bruk, og da hovedsakelig store språkmodeller og generative samtaleroboter, har skapt nye og store endringer for oss i høyere utdanning.
Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-
Bestill her
Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,-
Bestill her
Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-
Bestill her