SONY DSC

Klimaetaten eser ut: Skriver om badeliv i Oslo og minigolf på Grünerløkka

– Effekten av kommunikasjonsarbeidet er ikke kvantifisert i form av CO2-reduksjon, sier Klimaetaten.

Publisert Sist oppdatert

Forrige uke avdekket Minerva at direktøren i Klimaetaten, tidligere SV-topp Heidi Sørensen, i et hittil ukjent internt brev fra mars 2017 diskuterte hvordan nettsiden klimaoslo.no best kunne brukes til å «posisjonere Oslo by som utstillingsvindu inn mot valget». Sørensen erkjente overfor Minerva at formuleringen var «uheldig».

Siden mars 2017 har Klimaetaten også vokst betydelig. Da etaten ble gjort til permanent i 2016, startet den nesten fra skratch: Årsberetning for 2016 viser at det i begynnelsen av året var seks årsverk i etaten. I dag har etaten har 37 ansatte. 

Satser på kommunikasjon

Ifølge årsberetningen for 2017 hadde Klimaetatens kommunikasjonsavdeling gjennom store deler av 2017 bare én ansatt.

Kommunikasjonssjef i Klimaetaten Merete Agerbak-Jensen opplyser til Minerva at kommunikasjonsavdelingen har seks ansatte. I tillegg er én ansatt utlånt til byrådsavdeling for miljø og samferdsel og én har permisjon til mai 2020 for å jobbe i sekretariatet for Europeisk miljøhovedstad.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 799,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 99,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1249,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS