Skriftlig eksamen uten hjelpemidler for eksempel har fått urettmessig dårlig rykte på seg, sier professor Lars Petter Storm Torjussen ved Universitetet i Bergen.

– Hele skolen er blitt et digert eksperiment

Man hopper på trender og gir en iPad til alle, sier professor Lars Petter Torjussen ved Universitetet i Bergen.

Publisert Sist oppdatert

Nordmenn vil ha mer disiplin og lærere med større autoritet i klasserommet, viser Civitas ferske rapport. Minerva spurte professor Lars Petter Storm Torjussen om han kunne kommentere noen av funnene i rapporten. Torjussen jobber på lektorutdanningen ved Universitetet i Bergen. 

– Er disiplin og lærere med større autoritet i klasserommet noe som fungerer med tanke på læringsresultater, professor Lars Petter Storm Torjussen? 

– Det er egentlig ikke snakk om disiplin eller ikke-disiplin i skolen, men hvilken type disiplin man skal ha. Det er alltid en form for disiplin i skolen. Dialog og medbestemmelse er også en type disiplin der man må forstå et komplekst spill.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS