Ny bok utfordrer feilslåtte og utopiske visjoner i skolepolitikken

Tore Lindbekks empiriske bidrag til skoleforskningen bør være til ettertanke for dagens skolepolitikere.

Publisert Sist oppdatert

Norsk forskning på utdannelse har i mange tiår vært dominert av kvalitativ forskning som har produsert dybdekunnskap basert på et begrenset antall informanter og mindre miljøer.

En av forskerne som har stått utenfor de pedagogiske fagmiljøene, og som har forsket på store linjer med på grunnlag av statistiske data, er Tore Lindbekk, som fra 1969 var professor i sosiologi ved NTNU.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS