Lektor Morten Brattbakk ønsker å påpeke noen åpenbare paradokser i dagens skole og måten vi forholder oss til elevene.

– Vi bruker all tiden på å krangle om det elever mestrer, ikke om det som faktisk er for vanskelig

Skolen stakkarsliggjør elevene, hevder lektor Morten Brattbakk.

Publisert Sist oppdatert

Elever flest tåler lekser og karakterer, elever flest tåler å ta eksamen, elever flest tåler å pugge og ikke minst tåler de å møte opp, ramser Brattbakk opp. Likevel er det nettopp denne type temaer som hyppig er gjenstand for politisk kontrovers, sist eksemplifisert ved striden om fraværsgrensen.

– Vi bruker all tiden på å krangle om det elever mestrer, ikke om det som faktisk er for vanskelig.

Brattbakk ønsker å påpeke noen åpenbare paradokser i dagens skole og måten vi forholder oss til elevene. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS