Ine Eriksen Søreide holder sommerpressekonferanse foran Oslo Katedralskole.
Foto: Alexander Z. Ibsen
Har oppnådd flere ting med lytteturneen
Ine Eriksen Søreide mener Høyres medlemmer er mer opptatt av politikk enn av meningsmålinger.
Arbeid og utdanning har gått igjen på lytteturneen, forklarer Ine Eriksen Søreide. Sammen med sine to nestledere, Henrik Asheim og Ola Svenneby, har hun holdt sommerpressekonferanse foran Oslo Katedralskole.
Ifølge trioen har Høyre etablert seg som et vippeparti som inngår i stadig skiftende flertall på Stortinget. Fremover vil partiet se på muligheter for å få flere – særlig unge – i jobb, og forsøk på å lande et bredt skatteforlik.
Selv om Høyre ikke har fått fart på målingene, mener partiledelsen det har vært viktig og nødvendig å gjennomføre den mye omtalte lytteturneen. Det er fortsatt et par fylker igjen, men Søreide mener de allerede har oppnådd noe viktig:
Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-
Bestill her