Saliba Korkunc har akkurat begynt i rollen som leder av politisk avdeling i Høyres stortingsgruppe.
Foto: Alexander Z. Ibsen
– Ingen tvil om at vi har utfordringer
Saliba Andreas Korkunc er tilbake i Høyres stortingsgruppe, nå som leder for politisk avdeling etter å ha gått av som helsebyråd i Oslo. Hovedoppgaven blir å forberede reformer som kan bære en fremtidig Høyre-regjering, sier han.
– Min jobb nå er å forberede reformer som Norge trenger for å skape et bærekraftig velferdssamfunn, slår han fast.
Minerva møter Saliba Korkunc utenfor Stortinget, der han akkurat er i ferd med å finne seg til rette på nytt kontor.
Han peker på at Høyre lyktes før 2013 fordi mye var forberedt før regjeringsskiftet, slik at reformer kunne settes ut i livet umiddelbart. Det motsatte – å komme i regjering uten klart prosjekt og så «sette ned en masse utvalg» – er nettopp det han vil unngå.
Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-
Bestill her