Uber-analyse på tomgang

En marginal bedring for forbrukeren kan aldri måle seg med hvor ødeleggende Uber er for arbeideren.

Publisert Sist oppdatert

De kontinuerlige forsøkene på å fremstille Uber som innovativt er den egentlige tomgangen i taxinæringen.

Jan Arild Snoen foretok nylig en relativt grundig gjennomgang av Ubers påvirkning på taxinæringen, men analysen blir dessverre for snever. Snoen utelater nemlig en hel rekke forskjellige tilleggsfakta som ikke bare nyanserer hans argumentasjon, men enkelte ganger slår bein under den.

Før jeg begynner, må jeg imidlertid få påpeke at det norske taxinæringen har et behov for endring. Det ideelle hadde vært om de rett og slett bare organiserte Ubers sjåfører sammen med seg selv, og utformet ordninger som ga et godt kompromiss for begge grupper.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS