Munchmuseet sår tvil om sin egen troverdighet

Når Munchmuseet kaller sponset innhold for anmeldelse, truer det utstillingskritikkens eksistensgrunnlag; den kritiske, uavhengige lesningen.

Publisert Sist oppdatert

Fredag delte Munchmuseet følgende statusoppdatering på sin Facebookside:

«Tusvik og Tønne har anmeldt utstillingen «Emma & Edvard – Kjærlighet i ensomhetens tid». Anmeldelsen kan du høre 26 minutter ut i episoden.»

Når Munchmuseet kaller innholdsmarkedsføring for anmeldelse på denne måten, sår de tvil om sin egen troverdighet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS