Dyrkingen av det middelmådige

Harvestmannen går ikke langt, ikke fort og gjør egentlig ingenting nevneverdig. Nettstedets satsing på den middelmådige hverdagshelten er trolig en suksessformel.

Publisert Sist oppdatert

Harvestmannen går ikke langt, ikke fort og gjør egentlig ingenting nevneverdig. Nettstedets satsing på den middelmådige hverdagshelten er trolig en suksessformel.

Nøkkelen til suksess i medienorge ser i større og større grad ut til å være å skrive om folks fritid, ikke jobbsysler, politikk eller samfunn. Dagens Næringsliv har i flere år skrevet om forretningsfolk og toppsjefer som konkurrerer om å bli best i Birken. For avisen har sidene om intervallprogrammer og trening til diverse ritt og skirenn vært en suksessformel. Det er særlig menn som leser disse sakene, menn som elsker og konkurrere og alltid vil være best. Denne mannen er udødeliggjort i «Fyrsten» av Henrik Langeland, der hovedpersonen holder på å trene seg i hjel. 

Harvest er tilsynelatende helt annet. Her kan du lese om mannen som kunne kaste med kuken og og mannen som er.testosteron. Nettstedet Harvest minner til forveksling en blogg, men presenterer seg som et «magasin om nennesket om naturen». På Facebook er siden mest kjent for å spamme følgerne med ekstremt mange statusoppdateringer, om man har vært så uheldig å trykke «liker».

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS