IKT for et bedre og mer effektivt utdanningssystem

Norsk skole skal gjennomføre et digitalt skifte, og målet er å bedre kvaliteten på undervisning og læring.

Publisert Sist oppdatert

Minerva publiserte i påsken et innlegg av Ivar Staurseth med overskriften «Nei, skolen bør ikke bli mest mulig digital». Staurseth gir uttrykk for et noe utdatert syn på hva IKT og digital kompetanse er, hovedsakelig begrunnet i at han selv har klart seg godt uten datamaskin i sin skolegang. Innlegget bygger på en svart-hvitt argumentasjon der blant andre Senter for IKT i utdanningen blir stemplet som ukritiske aktører som ønsker mest mulig IKT i skolen.

Grunnleggende digital kompetanse som ferdighetsområde

Kunnskapsdepartementets Senter for IKT i utdanningen har ikke som mål at teknologi skal benyttes mest mulig.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Digitalt månedsabonnement til kr 119,-

Bestill her

Full pakke: digitalt årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Bli støtteabonnent: Få digital tilgang og tidsskrift, og støtt Minerva med kr 3000,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS